Sjuk

Innan jag började studera till Makeup artist i Stockholm på Makeupstudion jobbade jag på försäkringsbolaget If,och jag jobbar där fortfarande. Det tar tid att bygga upp sitt kontaktnät och i början gör man gratisjobb för att få som sagt kontakter och då måste man ha ett annat jobb för att få någon inkomst. Så jag valde att ta tjänstledigt från If och nu är jag tillbaks där eftersom jag är klar med utbildningen, Det är nu det riktiga jobbet börjar.Så jag ska försöka samarbeta och hitta fotografer som jag vill arbeta med och bygga upp min portfolio. Jag har 2 st som jag har pratat med lite löst men jag måste komma på en idé som jag vill göra först,och det är svårare än jag trodde. Har inte haft någon inspiration sen jag kom hem från Stockholm,då allt har varit så hektsikt. Plus att jag har haft väldigt ont i min kropp då jag har reumtism. Och vad är då reumatism? För att förenkla allt kan man kort sagt säga att jag får inflammationer i mina leder och muskelfästen,och för att förhindra inflammationerna får jag äta mediciner. Men det är väldigt svårt att hitta den rätta för mig,jag har provat ett hundratals känns det som då jag fick reumatism när jag var ca 12 år och jag har som sagt inte hittat den bästa medicinen för mig ännu. Reumatiker hamnar i s k "skov" och det är helt enkelt att jag får inflammationer(och jag får oftast i mina fingrar och fötter) och de går inte bort även fast jag äter mina mediciner och det gör hemskt ont och du går med smärta 24h om dygnet och tillslut orkar jag inte ha det så och det enda sättet att få bort inflammationen är att få kortisonsprutor injicerade på det inflammerade stället,och det mina vänner är en smärta som jag inte kan beskriva med ord hur ont det gör.Men jag vet att jag blir bättre efter någon vecka så jag väljer att ta kortisonsprutor ändå. Så jag var på sjukhuset nu i torsdags och fick 13 kortisonsprutor och jag har varit hemma från jobbet i sen i tisdags. Nu blev det här ett väldigt långt och personligt inlägg och jag kommer berätta mer om min sjukdom sen. Just nu håller jag på att plöja mig igenom serien Homeland undertiden jag återhämtar mig från torsdagen. Har någon sätt den? Vad tycker ni om den? Så som jag känner mig just nu tror jag att jag kommer kunna jobba på onsdag. Det här är första gången jag provar att skriva vid datorn och det är inte bra för mina fingrar känner jag så nu ska jag fortsätta med Homeland! Kram på er
 
Just nu får ni titta på Pazzo istället för mig,han är mycket sötare än vad jag är idag=)
 
 

Kommentarer:

1 Ann-Margret Pierrou:

Hej Sabina!
Vilken fin blogg du har! Ska bli spännande att se dina make up-tips. Du kanske har några foton från tiden på Makeupstudion att visa? Jag hoppas ditt skov går över snabbt <3 Vilken go´bit Pazzo är!

Svar: Tack Ann-Margret! Jo det kommer lite bilder därifrån. Hoppas allt är bra med dig också! Kram
Sabina Eklund

Kommentera här: