Ny karriär?

Idag gick jag och tränade för första gången på 6 månader, oj vad jag har saknat min zumba toning! Men jag skulle nog ha tagit ett lättare pass som fitnessen för efter ca 30 minuter ser jag stjärnor ibland och så fort jag lutar mitt huvud ned blir jag alldeles yr och mitt huvud bultar. Men är man oxe så är man, och det menas att vi är ENVIS! Så självklart kan jag inte sluta för det så jag kör hela passet även fast en annan tjej som inte hade tränat på 2 månader sätter sig ned, tänker jag kör Sabina,kör! Haha, men nu har jag iaf börjat=) Sen cyklar jag hem och duschar. När jag är klar i duschen lyfter jag upp locket till avloppet, och ser för min förvåning att det är inte rengjort på ett år minst! Jag har bott i lägenheten i ett år och jag är ganska säker på att när de flyttstädade inte gjorde rent avloppet från min bedömning. Så jag gräver ned min hand i det smutsiga vattnet och får upp mycket gegg,bläää..Samtidigt tänker jag,snälla spy inte. Jag håller på ett bra tag med avloppet och gräver mig ned längre ned och min hög av gegg bredvid mig ser inte lockande ut,förresten jag står fortfarande naken och gör det här. Har inte tid att klä på mig, måste bara göra klart det här tänker jag. Saken är att efter det är klart blir det en total städning i duschen med skrubbning hit och dit(fortfarande naken). Efter det beger jag mig in i toaletten(har ett duschrum och ett toalettrum vägg i vägg) och tar bort alla rör under tvättstället och då kommer det massa vatten från rören,så nu är badrummet fyllt med massa härligt äckligt vatten! Och jag står fortfarande naken och gör det här för jag har inte tid alls att klä på mig. Hahah jag är så dum! I alla fall jag stönar och stånkar och tillslut är avloppet rentr och det har tagit mig 1,5 timme att göra ren både badrummet och duschen. Nu var jag svettig och äcklig , så det var bara att hoppa in i duschen igen fast nu visste jag att det var rent och fint i båda avloppen=) Mitt nya yrke är kanske rörmokare tänker jag medan jag duschar och ler för mig själv. Men allt det tillsammans med min träning blev alldeles för mycket, blev liggandes med nack- och huvudvärk,led- och muskelvärk. Har smörjt mig med heatlotion hela dagen och försökt hitta en bra ställning för nacken. Just nu hatar jag min nacke! Jag mår så illa fort jag får värk i nacken och huvudvärk att mitt humör försvinner rakt ned i botten. De senaste veckorna har jag haft så problem med nacken att jag skulle göra vad som helst för att ta bort den! Tänk om man kunde bara "kapa" av den eller operera bort den Jag skulle inte tveka en sekund om jag fick det! Men nu kl 22 börjar iaf jag bli lite bättre mot kvällen så det är iaf skönt. Min dag blev helt plötsligt bättre för att en chefredaktör på modemagasinet Stylebymagazine gillade min bild! Tänk vad små medel kan göra att man går från hopplös förtvivlan till ett leende på läpparna! Och nu funderar ni varför jag blir glad för det, men jag har kommit på att efter jag blev klar med min makeup-artist utbildning, och när jag har varit ute på praktiker och så, så vill jag jobba på plåtningar och reklam. Det är ett drömjobb att nå till!
Rörmokare att sträva efter eller Makeup artist?
 
 

Kommentera här: